Terms
and
conditions
GENERELL INFORMASJON
Dette nettstedet («nettstedet») er levert av EYDA ApS, Lene Haus Vej 10a, DK-7430 Ikast, Danmark.
- Dansk CVR-nr. 39490188.
- Organisasjonsnummer: 926 875 671
- Org.form: Norskreg. utenlandsk virksomhet
KUNDESERVICE
Skulle du oppleve problemer med en bestilling på nettstedet eller den generelle bruken av nettstedet, kan du kontakte vår kundeservice:
- E-post: hello@eyda.no
- Telefon: +45 50700020
- Vanlig post: EYDA ApS, ℅ Timevat AS, Postboks 11, Alnabru, 0614 Oslo
Hvis du ikke forstår deler av vilkårene og betingelsene, anbefaler vi at du kontakter kundeservice før du begynner å handle på nettstedet.
VIKTIG MERKNAD
LES VILKÅRENE OG BETINGELSENE NØYE FØR DU BESTILLER VARER FRA EYDA.NO.
Disse vilkårene og betingelsene («vilkårene og betingelsene») gjelder når du bestiller eller kjøper varer på nettstedet. Vilkårene og betingelsene kan oppdateres fra tid til annen (for eksempel som svar på endringer i teknologi, vår forretningsmodell, vår systemkapasitet eller relevante lover og forskrifter), og vi ber deg derfor godta vilkårene og betingelsene hver gang du handler hos oss. Enhver referanse til «deg» eller «din» betyr deg som bruker av nettstedet, enhver referanse til «vi"», «oss» eller «vår» betyr EYDA ApS.
Hvis du ikke godtar disse vilkårene og betingelsene, kan du ikke bestille eller kjøpe varer på nettstedet.
Du har rett til å trekke deg fra denne avtalen uten begrunnelse innen 30 dager etter datoen da du eller en annen tredjepart enn budfirmaet får varene i fysisk besittelse. Les mer under «Angrerett».
Reglene om manglende samsvar i den norske kjøpsloven gjelder for ditt kjøp, noe som betyr at du har visse lovbestemte garantier for varens samsvar med kontrakten. Les mer under «Mangelfulle varer og feilvarer».
Bestilling
Nettbutikken er åpen 24 timer i døgnet, men kan være stengt som følge av vedlikehold. Vi forsøker i den grad det er mulig å utføre slikt vedlikehold på nattestid.
En bestilling lagt inn på en helligdag eller i helgen vil bli behandlet påfølgende virkedag.
Du må være minst 18 år gammel for å kjøpe varer på nettstedet samt ha et gyldig betalingskort som er akseptert av oss. Er du under 18 år må du ha et juridisk grunnlag for å inngå avtale med oss.
Vi kan kun behandle bestillingen din dersom leveringsadressen er en bostedsadresse eller en forretningsadresse i et av landene på «Vi leverer til»-listen. Vi leverer ikke til postbokser.
Vi forbeholder oss blant annet retten til å heve kjøpskontrakten i en av følgende situasjoner, uten å være ansvarlig for erstatning eller andre kostnader:
- Betalingsopplysningene dine er feil eller kan ikke bekreftes
- Din bestilling er gjort med et formål om å begå svindel osv. eller gjort i forbindelse med en straffbar handling eller andre ulovlige aktiviteter
- Det oppstår en utilsiktet feil på nettstedet, for eksempel betalingsfeil eller lignende
- Vi har grunn til å tro at du er under 18 år
Avtaler kan kun inngås via nettstedet eller via telefon til vår kundeservice. Vi behandler ikke bestillinger fremsatt i e-poster, brev eller faks.
På hvilket tidspunkt i bestillingsprosessen er du bundet av bestillingen din?
Før du sender inn bestillingen har du muligheten til å endre opplysningene du har oppgitt, inkludert leverings- og fakturaopplysninger eller betalingsopplysninger. Du har også mulighet til å gjøre endringer i bestillingen eller fjerne varer fra handlekurven.
Når du klikker på «Bestill og betal», vil en kvittering vises på skjermen. Fra det tidspunkt er du bundet av kjøpskontrakten. Les mer under «Angrerett».
Ta kontakt med vår kundeservice hvis du gjorde en feil mens du la inn bestillingen – de er klare til å hjelpe deg.
Du vil motta en e-post med bestillingsbekreftelse.
Etter kontraktsinngåelsen gjelder bestemmelsene om angrerett, se nedenfor.
Kontraktens språk
Kontrakten kan kun inngås på norsk.
Tilgang til kontrakten
Du vil motta en bekreftelse på kontraktens innhold og en kopi av disse vilkårene og betingelsene på e-post. Vi lagrer inngåtte kontrakter, inkludert bestillingsbekreftelsen, i en viss tid, og vi anbefaler at du også lagrer disse dokumentene da de ikke nødvendigvis vil være tilgjengelige på nettstedet på et senere tidspunkt. Les mer under «Følg din bestilling og se historikk».
Tiltak mot svindel
For å beskytte deg og andre kunder mot svindel samt opprettholde et høyt sikkerhetsnivå for online kjøp, kan vi utføre verifikasjonssjekker. Verifikasjonssjekken kan omfatte dataene du sender når du bestiller på nettstedet, inkludert din adresse og betalingsopplysninger.
BETALINGSMÅTER
Vi aksepterer følgende betalingsmåter:
- Visa
- Mastercard
- Klarna
- VIPPS
Kontrollsifre (CVV)
Betaler du med kredittkort, vil du bli bedt om å oppgi kortets kontrollsifre. Du finner de tre kontrollsifrene på baksiden av kredittkortet, vanligvis på høyre side av kredittkortets bakside. Kontrollsifrene er nødvendige for at betalingen skal behandles og for å opprettholde et høyt sikkerhetsnivå. Det kan også være andre lignende sikkerhetstiltak.
Betalingsprosedyre
Når varene dine forlater vårt lager for å bli levert, vil betalingen din bli trukket på den valgte betalingstjenesten.
Ved betaling med internasjonale betalingskort som Visa og Mastercard vil det skje en automatisk reservasjon av beløpet.
Når varen forlater vårt lager for levering, vil betalingen din bli trukket fra den valgte betalingstjenesten.
Hvis ordren ikke kan leveres og kanselleres, vil reservasjonen av beløpet bli opphevet.
PRISER OG LEVERING
Alle de oppgitte prisene for varer, leveringskostnader og andre kostnader inkluderer skatter, moms og avgifter.
Kostnader knyttet til levering, frakt eller porto kan variere og legges til hver bestilling.
Valuta
Prisene på nettstedet vises i valutaen som gjelder for ditt land. Vennligst bruk funksjonen «landvelger» nederst på nettstedet dersom du ønsker å endre ditt valg av land. Leveringsadressen avgjør hvilken valuta du betaler med.
Vær klar over at endring av leveringsland kan påvirke prisen og leveringskostnadene.
Du kan betale i følgende valutaer:
- Norske kroner (NOK)
Levering
Vi leverer til følgende land:
- Norge
For andre land ber vi deg bruke «landvelgeren» nederst på nettstedet.
Leveringsvilkår
Varer vil bli levert til leveringsadressen angitt i bestillingen. Vi leverer kun til privat- og bedriftsadresser – ikke til postbokser.
Varene dine vil bli levert mandag til fredag. Leveringstidspunktet avhenger av landet hvor leveringen finner sted og budfirmaet som brukes.
Varene må kvitteres ved mottak. Det trenger ikke nødvendigvis være du som kvitterer. Personer på leveringsadressen (f.eks. familiemedlem, venn, resepsjonist osv.) kan kvittere med bindende virkning for deg.
Budet vil gjøre minst to leveringsforsøk. Ved hvert leveringsforsøk vil budet legge igjen en kvittering som informerer deg om detaljene for neste leveringsforsøk og muligheten for selvhenting. Budfirmaet vil vanligvis oppbevare varene i opptil 7 dager før det returnerer dem til oss som ikke-levert. Vær klar over at budet også kan levere varene til en nabo dersom du har gitt ditt samtykke til dette og om forholdene tillater det.
Vær oppmerksom på at risikoen for tap av eller skade på varene overføres til deg etter levering. Dersom pakken ser ut til å være skadet, bør du nekte å motta varene. Hvis du ønsker å klage på feil eller mangler, må du informere oss om det. Les mer under «Mangelfulle varer og feilvarer».
Separate leveranser
Hvis bestillingen din består av flere varer, forbeholder vi oss retten til å foreta separate leveranser. Separate leveranser kan være nødvendige hvis enkelte varer er forsinket eller utsolgt på bestillingstidspunktet. Du vil bli informert om bestillingen din er gjenstand for separate leveranser. Du vil ikke bli belastet med ekstra leveringskostnader for separate leveranser.
Reklamasjonsrett
Den norske kjøpsloven gjelder for kjøp av varer. Når du handler hos oss, har du som forbruker rett til å klage i 2 år. Dersom reklamasjonen er berettiget, kan du enten få varen reparert, få varen byttet, få pengene tilbake eller få avslag på prisen – alt etter den konkrete situasjonen. Du må gi beskjed innen «rimelig tid» etter at du har oppdaget feilen. Hvis du klager innen to måneder etter at du oppdaget feilen, vil du alltid klage innen «rimelig tid». Skulle du motta et defekt produkt, må du gi oss beskjed så snart som mulig.
Alle reklamasjoner sendes til hello@eyda.no. Når du kontakter oss, ber vi deg oppgi ordrenummeret ditt og sende bilder av varen. Da sørger vi for å finne den beste løsningen for deg så raskt som mulig. Dersom reklamasjonen blir godkjent, sender vi deg en returetikett slik at du kan returnere varen uten kostnader for deg.
Angrerett (gjelder kun forbrukere)
Du har rett til å trekke deg fra denne avtalen uten å oppgi noen begrunnelse innen 30 dager.
Angrefristen vil utløpe 30 dager etter datoen da du eller en annen tredjepart enn budet får varen i fysisk besittelse.
I tilfelle en kontrakt som gjelder flere bestilte varer i én bestilling, men som leveres enkeltvis (dvs. separate leveranser), skal angrefristen utløpe 30 dager etter datoen da du eller en annen tredjepart enn budet får den siste varen i fysisk besittelse.
I tilfelle en kontrakt som gjelder levering av en vare som består av flere partier eller deler, skal angrefristen utløpe 30 dager etter datoen du eller en annen tredjepart annet enn budet får det siste partiet eller den siste delen i fysisk besittelse.
For å utøve angreretten må du informere oss (se kontaktinformasjon nedenfor), om din beslutning om å trekke deg fra kontrakten i en utvetydig erklæring (f.eks. pr. post, faks eller e-post).
Angrefristen er overholdt dersom du sender din erklæring om bruk av angreretten før angrefristen er utløpt.
Lovens standardskjema for angrerett finner du her.
Følger ved bruk av angrerett
Hvis du trekker deg fra denne kontrakten, refunderer vi alle betalinger mottatt fra deg, inkludert leveringskostnadene (med unntak av ekstra kostnader som følge av ditt valg av en annen type levering enn den rimeligste typen standardlevering som tilbys av oss), uten unødig forsinkelse og i alle tilfeller ikke senere enn 30 dager fra den datoen hvor vi blir informert om din beslutning om å trekke deg fra denne kontrakten. Vi gjennomfører en slik tilbakebetaling ved å bruke samme betalingsmåte som du brukte ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet; i alle tilfeller vil du ikke pådra deg noen gebyrer som følge av slik refusjon.
Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen til vi har mottatt varene i retur, eller du har levert bevis på å ha sendt varene tilbake, avhengig av hva som kommer først.
Vi vil dekke kostnadene i forbindelse med retur av varene.
Du må returnere varene til oss uten unødig forsinkelse og senest 30 dager fra den datoen du informerer oss om at du trekker deg fra denne kontrakten. Fristen er overholdt dersom du sender tilbake varene før fristen på 30 dager er utløpt.
Vi anbefaler at du tar vare på postkvitteringen som bevis på at du har levert pakken til postkontoret/budet.
Du er kun ansvarlig for eventuell redusert verdi av varene som skyldes annen håndtering enn det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon.
MANGELFULLE VARER OG FEILVARER
Hvis varene dine lider av en mangel eller vi har levert feil vare, ber vi deg kontakte vår kundeservice. Kan du allerede konstatere mangel eller feil varer ved levering, bør du nekte å motta varene.
Ved mangelfulle varer eller feilvarer kan du velge mellom følgende alternativer:
- Returnere varene og få refundert kjøpesummen og alle leveringskostnader når vår kundeservice har behandlet de returnerte varene,
- Returnere varene og motta tilsvarende varer når vår kundeservice har behandlet de returnerte varene, forutsatt at vi kan levere tilsvarende varer, eller
- Beholde varene og be om en forholdsmessig reduksjon av kjøpesummen
Ved henvendelse til kundeservice vil du bli bedt om å oppgi bestillingsnummer, eventuelt varenummer, og beskrive hva som er galt med varene.
Du er ikke ansvarlig for kostnader forbundet med retur av varer som er feil eller har mangler. Vi refunderer kjøpesummen og selvfølgelig leveringskostnadene når vi har mottatt varene, med mindre du velger å motta nye varer som erstatning for originalvarene.
ANDRE FORHOLD
Oppdatering av nettstedet
Vi gjør vårt beste for å oppdatere nettstedet og sikre at priser, tilbud, beskrivelser og annen informasjon om varene er korrekte. Stavefeil, feil i priser, tilbud, beskrivelser og annen informasjon om varene kan forekomme, og noen ganger oppdager vi at prisen på en vare er feil.
Force Majeure
Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse av våre forpliktelser i forhold til betingelsene dersom forsinkelsen eller den manglende overholdelse skyldes hendelser utenfor vår kontroll.
Avtalens fullstendighet
Disse vilkårene og betingelsene utgjør de fullstendige vilkårene i kontrakten mellom oss.
Ugyldighet
Dersom én eller flere av bestemmelsene i vilkårene og betingelsene blir erklært helt eller delvis ugyldige, gjelder fortsatt de resterende bestemmelsene.
Overdragelse
Vi er berettiget til å overdra våre rettigheter og forpliktelser i henhold til kontrakten inngått med deg til tredjeparter. Standarden på tjenesten du mottar vil ikke bli svekket av overdragelsen. Vi vil varsle deg om en eventuell overdragelse. Ved å akseptere disse vilkårene samtykker du til enhver slik fremtidig overdragelse. Samtidig aksepterer du at dine rettigheter, fra det tidspunktet vi har gitt deg melding om overdragelse, kun kan gjøres gjeldende overfor den aktuelle tredjeparten.
Retningslinjer for personvern
Vi behandler dine personopplysninger konfidensielt. Les våre retningslinjer for personvern, som forklarer hvordan vi bruker personopplysningene du oppgir i forbindelse med bestillingsprosessen, og din bruk av nettstedet generelt.
Rett til å klage
Skulle du ønske å klage på varer kjøpt hos oss, ber vi deg kontakte vår kundeservice. Du kan kontakte kundeservice på telefon, e-post eller vanlig post. Du finner vår kontaktinformasjon under «Generell informasjon» ovenfor.
En klage på en vare eller tjeneste som er kjøpt hos oss kan sendes til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
https://kpo.naevneneshus.dk EU-kommisjonens nettbaserte klageportal kan også benyttes ved innsending av en klage. Dette er spesielt relevant for brukere i et annet EU-land. Klage kan sendes her - http://ec.europa.eu/odr. Ved innsending av klage må du angi vår e-postadresse hello@eyda.no.
Lovvalg og verneting
Alle kontrakter inngått mellom oss under anvendelse av disse vilkårene og betingelsene er underlagt norsk lov. Enhver tvist som måtte oppstå i forbindelse med vår kontrakt, inkludert dens eksistens eller gyldighet, skal bringes inn for en kompetent domstol i Norge. Som forbruker kan du reise søksmål mot oss ved domstolene der du har bopel.
Bytte av julegave
Skal du returnere julegaven? Retur av julegaver kjøpt etter 1. november 2023 skal skje senest 15. januar 2024.
Vi har utvidet returmulighetene for julegaver kjøpt etter 1. november 2023. Hvis julegaven skal byttes, har du to valg: bytte til gavekort eller retur.
Bytte til gavekort
Fikk du ikke riktig størrelse, eller ønsker du heller et annet EYDA-produkt? Du kan bytte gaven din til et gavekort, slik at du kan finne akkurat det du ønsker. Vil du bytte til gavekort, vennligst send e-post til hello@eyda.no senest 15. januar 2024 og oppgi følgende informasjon:
- Ordrenummer
- Hvilke stiler/produkter du ønsker å returnere (navnet finnes på zip-lock posen)
- Hvilken e-post gavekortet ønskes mottatt på
Hvis ordrenummeret ikke er vedlagt julegaven, eller du ikke kjenner ordrenummeret, vennligst kontakt oss på hello@eyda.no.
Deretter vil vi behandle forespørselen din, og du vil snart motta en bekreftelsesmail etterfulgt av en returetikett innen 1-3 hverdager.
Når vi mottar retursendingen din på vårt lager, har vi en behandlingstid på 7-10 hverdager. Så snart forsendelsen din er behandlet, vil gavekortet bli sendt til den oppgitte e-posten.
Reklamasjoner
Alle reklamasjoner sendes til hello@eyda.no. Når du kontakter oss, vennligst oppgi ordrenummeret ditt og send bilder av varen. Da sørger vi for å finne den beste løsningen for deg raskt